چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

چگونه شادي را در تنهايي پيدا كنيم؟

۳۲ بازديد

 ۱- خود را دوست داشته باشيد

نكته اصلي خوشبختي و شادي در تنهايي، دوست داشتن خودتان است. شما بايد خود را مانند يك كودك تازه متولد شده يا يك عشق جديد تابستاني دوست داشته باشيد. بايد به خودتان توجه و محبت نشان دهيد. بايد بدانيد كه شما مهم هستيد و آن را به يك شخص مهم نشان دهيد – شما!
بارها پيش آمده كه مي گوييم خودمان را دوست داريم اما در واقعيت، اين گونه نيستيم. شما به اندازه كافي نمي خوابيد زيرا دقايق يا ساعات زيادي را با مشغوليت با تلفن همراه خود، تلف مي كنيد.

شما ورزش نمي كنيد زيرا احساس مي كنيد مهم نيست. شما درست غذا نمي خوريد و يا براي خوردن وعده هاي غذايي خود عجله مي كنيد تا سريعا به كار خود برگرديد.
اما اين اشتباه است. شما بايد خود را ۱۰۰ درصد دوست داشته باشيد تا ياد بگيريد كه حتي با همنشيني با خودتان مي توانيد خوشحال باشيد.
۲- وقتي تنها هستيد، دلتنگي را از بين ببريد

وقتي مي بينيد كه دوستانتان با هم بيرون مي روند و شما را دعوت نمي كنند، احساس طرد شدن و نارضايتي مي كنيد. وقتي مي خواهيد در يك رابطه باشيد اما نمي توانيد كسي را پيدا كنيد، احساس تنهايي مي كنيد. اما شما تصميم گرفته ايد كه وقتي تنها هستيد به خود اميدواري و دلگرمي بدهيد.
تأييد كنيد. قدر آزادي را كه اينك داريد بدانيد. احساس بي حالي نكنيد. به مواردي كه در تنهايي باعث شادي شما مي شوند اهميت دهيد و به جاي اين كه احساس ناراحتي و شكست قلبي روي روحيه شما تاثير بگذارد، خوشحال باشيد.
۳- مديتيشن انجام دهيد

خودتان را به اندازه كافي دوست داشته باشيد تا به تنهايي به حرف خودتان گوش كنيد. شما بايد به اندازه كافي عاشق خودتان باشيد تا بتوانيد به خودتان زمان و سكوت هديه بدهيد. ذهن شما نياز به استراحت دارد. بنابراين بايد محاسبه اعداد و تفكر پيرامون تمام موضوعات روزانه متوقف شود. بايد نفس بكشيد. بايد بتوانيد ساكت بنشينيد و به نفس خود گوش دهيد.
پس از مديتيشن، وقت آن است كه با خود صحبت كنيد. به ذهن خود گوش دهيد تا اميدها، روياها، ترس ها و تاييدها و اظهارات مثبت خود را به شما بگويد.

 

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.