پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

قرص ملوكسيكام

پزشكي و سلامت

قرص ملوكسيكام

۱۴ بازديد

قرص ملوكسيكام با نام تجاري MOBIC شناخته مي شود. مجله هاي معتبر پزشكي در سراسر دنيا تحقيقات جديدي در مورد عوارض قرص ملوكسيكام انجام داده اند كه ما در اين مطلب گزيده اي از نتايج اين تحقيقات را براي شما آماده كرده ايم. همچنين طرز استفاده و نكات مهم ديگري كه در مورد اين دارو بايد بدانيد را در اختيارتان قرار مي دهيم.

 

ملوكسيكام چيست؟

ملوكسيكام يك داروهاي تجويزي است. اين دارو در سه فرم: قرص خوراكي، قرص زير زباني و كپسول خوراكي موجود است. ملوكسيكام تحت نام تجاري Mobic در دسترس است. قرصهاي زيرزباني ملوكسيكام تحت نام تجاري Qmiiz ODT موجود هستند.

 

قرص خوراكي ملوكسيكام بصورت داروي ژنريك (عمومي) هم موجود است اما فرم زيرزباني آن بصورت عمومي موجود نيست. داروهاي ژنرال معمولاً ارزانتر از داروهاي تجاري هستند. در برخي موارد، فرم و قدرت داروهاي تجاري و عمومي باهم متفاوت است.

 

موارد استفاده از ملوكسيكام چيست؟

ملوكسيكام درد و التهاب را كاهش ميدهد. اين دارو براي درمان موارد زير كاربرد دارد:

 

استخوان پوكي

روماتيسم مفصلي

آرتريت ايديوپاتيك جوانان (شايعترين روماتيسم مفصلي پايدار در كودكان)

 

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....

ملوکسیکام یک داروی ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) است که برای کاهش التهاب و درد در برخی از حالت‌های پزشکی استفاده می‌شود. ملوکسیکام 15 یک نسخه با دوز بالاتر از این دارو است که معمولاً برای درمان شدت بیشتر دردها و التهاب‌های مختلف تجویز می‌شود. این دارو به عنوان یک مهارکننده سیکلواکسیژناز-2 (COX-2) عمل می‌کند، که یک آنزیم مسئول از تولید پروستانوئیدها است که در فرآیند التهاب نقش دارد.

 

زمان مصرف ملوکسیکام 15 معمولاً به توصیه و نظر پزشک تعیین می‌شود و باید دقیقاً به دستورات و نسخه پزشک پیروی شود. این دارو بعضی از مشکلات گوارشی که ممکن است با مصرف دیگر NSAIDs همراه باشند، کمتر دارد، اما همچنین ممکن است باعث افزایش خطر ایجاد عوارض جانبی مثل افزایش فشار خون یا اختلالات کلیه شود. به همین دلیل مهم است که بیماران هنگام استفاده از ملوکسیکام 15 به صورت دقیق مشاوره پزشکی را دریافت کنند و از مدت زمان و دوز مناسب برای حالت خود اطمینان حاصل کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.